Blokker | Creatief concept voor opening nieuw hoofdkantoor
In januari 2019 verhuist Blokkers hoofdkantoor van de Van der Madeweg naar de Hessenbergweg te Amsterdam. La Plume Media wordt gevraagd om te bedenken hoe Blokker haar nieuwe pand op ludieke wijze kan openen. Omdat Blokker ‘van alle mensen’ is, wil La Plume Media de medewerkers van het hoofdkantoor hun eigen pand laten openen. Aanvankelijk is het plan om met zijn allen de bekende oranje Blokker-punt in de vorm van een drie meter hoge bal naar zijn nieuwe thuis te brengen: van de Van der Madeweg, naar de Hessenbergweg. In aanloop naar de dag van de opening vinden de collega’s tweewekelijks een gadget op hun bureau, als hint naar de activiteit: een muts, sjaal, handschoenen… Door omstandigheden kan het rollen met de bal helaas niet plaatsvinden, in plaats daarvan vindt er in het nieuwe pand een QR-game plaats, waarmee collega’s in teams hun nieuwe werkplek leren kennen. Ook wordt er een video vertoond, bedacht en gemaakt door La Plume Media. Hierin wordt, met de hoofdkantoor-collega’s in de hoofdrol, afscheid genomen van het oude pand. Deze video is gebaseerd op de ‘Blokker heeft het in huis’-commercial. Vergelijk ze hieronder!