Hudson’s Bay | Creatief concept

In twee maanden tijd wil Hudson’s Bay 200 nieuwe collega’s werven voor twee nieuwe warenhuizen. Hudson’s Bay schakelt La Plume Media in voor de ontwikkeling van een creatief concept dat durf uitstraalt en past bij de kernwaarden van Hudson’s Bay. Zodoende bedenkt La Plume Media de Blind Auditions: aspirant-medewerkers kunnen auditeren in een van de twee nieuwe warenhuizen in opbouw. In een pashokje hangt een grote klok die één minuut aftelt. In die minuut kan de sollicitant zichzelf pitchen voor een niet zichtbare, driekoppige jury. De jury weet niets van de sollicitant: geen naam, geen leeftijd, geen geslacht, geen cv, en… ze kunnen de sollicitant niet zien! Na een minuut pitchen geeft de jury middels lampjes aan of ze de sollicitant willen aannemen of niet: meer dan 1 groen lampje betekent direct door naar het gesprek over je contract. Een eerlijke, snelle manier van solliciteren die niet alleen van de sollicitant maar ook van de werkgever de nodige durf vraagt. La Plume Media bedacht het Blind Auditions-concept, coördineerde het project en was verantwoordelijk voor de aankleding en het decor van de twee vestigingen in aanbouw.