Project omschrijving

Hudson’s Bay | Creatief concept

In twee maanden tijd wil Hudson’s Bay 200 nieuwe collega’s werven voor twee nieuwe warenhuizen. In een tijd van krapte op de arbeidsmarkt. Hudson’s Bay schakelt La Plume Media in voor de ontwikkeling van een creatief concept dat durf uitstraalt en past bij de kernwaarden van Hudson’s Bay. Zodoende bedenkt La Plume Media de Blind Auditions: aspirant-medewerkers kunnen auditeren in een van de twee nieuwe warenhuizen in opbouw. De sollicitanten worden getrokken door een enthousiaste dj en hostesses, en worden via een spannend verlichte show-hal naar een pashokje geleid. In dat pashokje hangt een grote klok die één minuut aftelt. In die minuut kan de sollicitant zichzelf pitchen voor een voor hem of haar niet zichtbare, driekoppige jury. De jury weet niets van de sollicitant: geen naam, geen leeftijd, geen geslacht, geen cv, en… ze kunnen de sollicitant niet zien! Na een minuut pitchen geeft de jury middels lampjes aan of ze de sollicitant willen aannemen of niet: meer dan 1 groen lampje betekent direct door naar het gesprek over je contract. Een eerlijke, snelle manier van solliciteren die niet alleen van de sollicitant maar ook van de werkgever de nodige durf vraagt. La Plume Media bedenkt het concept, werkt samen met het socialmediabureau van Hudson’s Bay aan de promotie, schrijft het persbericht, ontwikkelt de flyers, posters en banners en is verantwoordelijk voor de gehele aankleding en uitwerking van het concept ter plaatse.

Terug naar de portfoliopagina