Testimonials

“Onze samenwerking met La Plume begon tijdens de uitdagende periode van de pandemie. We stonden voor interne vraagstukken waar niemand een antwoord op had, en daar kwam La Plume om de hoek kijken! We gingen de samenwerking heel open in. De laagdrempeligheid, het hoge creativiteitsgehalte en de can-do-mentaliteit van de La Plume’ers overtrof al onze verwachtingen. De medewerkers van La Plume voelden direct als een verlengstuk van ons eigen team, met een aanstekelijk enthousiasme en het talent om complexe ideeën eenvoudig en met veel creativiteit over te brengen.
Samen zijn we op zoek gegaan naar manieren om verbinding tussen alle lagen van ons bedrijf te creëren. Tijdens corona deden we dat met Gall & Gall Live; interne tv-uitzending waarin we onze collega’s op afstand op een interactieve en dynamische manier bijpraatten vanuit een volledig aangeklede studio. Ook na corona zijn we volop blijven verbinden met hulp van La Plume Media! Zo riepen we het Gall & Gall Journaal in het leven, waarin collega’s van het hoofdkantoor maandelijks updates geven aan de medewerkers van de winkels. En als kers op de taart organiseert La Plume Media al jarenlang onze Gall & Gall Goed Genieten Sessies; een vierdaags event verspreid over verschillende locaties in Nederland, waar al onze winkelcollega’s de nieuwste smaken van onze leveranciers proeven, en in workshops de verhalen achter onze dranken leren kennen, zodat zij onze klanten nóg beter kunnen adviseren.

Of ik opnieuw voor La Plume zou kiezen? Absoluut! De persoonlijke benadering, daadkracht en unieke werkwijze met alle capaciteiten in huis maken La Plume Media onderscheidend in hun vakgebied van interne communicatie. Ik kan me niet voorstellen dat ik dit bij een ander bedrijf snel zal vinden.

Dus, overweeg je een samenwerking met La Plume? Dan heb ik maar een advies: doen!”

Bob Leenman
Directeur Winkels & Franchise, Gall & Gall
“Mijn samenwerking met La Plume Media begon toen we besloten Bart Smit en Intertoys samen te voegen. La Plume-er Veerle en ik maakten deel uit van het Transformatieteam dat dit proces leidde. Het samenvoegen van concurrerende merken, bedrijven en culturen is een lastig proces dat zorgvuldig aangepakt moet worden, dus de expertise van La Plume Media kwam goed van pas om deze verandering te laten landen en verankeren. Ook na de samenvoeging verzorgden de La Plume-ers belangrijke onderdelen van de communicatie en events: van interne nieuwsbrieven, video’s en personeelsbladen tot franchisebijeenkomsten, een leveranciersdag en bedrijfsleidersdagen. Toen Intertoys werd verkocht, heb ik opnieuw intensief met La Plume samengewerkt. Als CFO was ik samen met de CEO intern verantwoordelijk voor zowel de verkoop als de communicatie daaromtrent. Je kunt je voorstellen dat dit een hectische en spannende periode is. Op zo’n moment is het erg fijn om het team van La Plume Media aan je zijde hebben. Het dynamische team is namelijk in staat om een militaristisch communicatieplan op te stellen, en zorgt er ook voor dat dit wordt gerealiseerd. De La Plume-ers denken altijd twee stappen vooruit en weten met humor en een knipoog op het juiste moment een situatie ten goede te doen keren. Die ontzorgende aard heeft een enorm sterke indruk op mij achtergelaten. Mede daarom heb ik ook later, in mijn rol van CFO van Blokker, de samenwerking met La Plume opgezocht. La Plume Media streeft met haar effectieve communicatie en geslaagde evenementen altijd naar het hoogst haalbare doel. Ik durf mijn naam eronder te zetten dat Veerle waarde toevoegt als ze met haar team bij een bedrijf binnenkomt.”
Frank Cocx
Destijds CFO Intertoys en later bij Blokker, nu CFO Lucas Bols
“La Plume Media is een creatieve en veelzijdige club mensen met onwijs veel vakkennis en aanstekelijke energie. Al jarenlang zorgt La Plume voor continuïteit en vooruitgang in onze communicatie-uitingen. Vreugdenhil Dairy Foods heeft zelf namelijk een kleine communicatieafdeling die de lijnen uitzet. Het werk dat daaruit voortkomt pakt team La Plume Media vervolgens voor ons op. La Plume heeft alle disciplines in huis, waardoor ze elk denkbaar communicatiemiddel kunnen verzorgen. De La Plume-ers voeren niet simpelweg uit wat er gevraagd wordt, maar denken mee, blijven kritisch en komen met interessante suggesties. Dat zorgt ervoor dat de resultaten keer op keer spannender en verrassender zijn dan we hadden kunnen bedenken. En dat niet alleen! Je weet zeker dat het beoogde doel wordt bereikt én de juiste boodschap wordt overgebracht. Wat ik ook heel prettig vind is dat we één aanspreekpunt hebben, altijd snel worden geholpen en persoonlijke aandacht krijgen. Daarnaast is het team heel flexibel en brengen ze op de juiste momenten ook humor in het werk. Dat maakt dat we een zakelijke relatie met een knipoog hebben. Kortom, La Plume Media combineert persoonlijk, creatief en zakelijk, en levert kwaliteit. Zonder twijfel een aanrader dus!”
Susanne ter Wal
Destijds communicatiemanager bij Vreugdenhil Dairy Foods, momenteel Communicatieadviseur interne- en verandercommunicatie Dienst HRM bij de Politie
“La Plume Media verzorgt sinds medio 2019 de interne en een deel van de externe communicatie, op strategisch en uitvoerend vlak, voor het Regional Jet Center. Ze hebben een interne campagne over veiligheid opgezet, schrijven mee aan onze wekelijkse nieuwsbrief en maken elk kwartaal een prachtig personeelsblad. Daarnaast is La Plume Media verantwoordelijk voor de communicatie over belangrijke onderwerpen als chroom-6, corona en interne verandertrajecten. Wat mij opvalt in de samenwerking, is de oprechte interesse in ons bedrijf. De La Plume-ers weten waar wij voor staan, kennen onze medewerkers en begrijpen hoe we werken. Daardoor weten ze een boodschap, zelfs als die gevoelig ligt, op de juiste manier te brengen, met een passende toon. Bovendien staat het team dag en nacht voor ons klaar om te helpen met communicatie in welke vorm dan ook. Deze flexibiliteit en bereikbaarheid maken La Plume Media uniek.”
Michiel van der Eijk
Destijds Managing Director bij Regional Jet Center BV (dochteronderneming KLM), nu Managing Director bij KLM Catering Services
“Interne communicatie is voor een bedrijf ontzettend belangrijk. La Plume Media begrijpt dat, en levert voor Scarabee Aviation Group steevast een interne nieuwsbrief van kwaliteit. Het team weet de input van verschillende medewerkers keer op keer te vertalen naar prettig leesbare, duidelijke nieuwsbrief-items, die ondanks de verscheidenheid aan onderwerpen een coherent geheel vormen. Daarbij voelen ze goed aan welke belangen er spelen en weten ze altijd de juiste toon te vinden. Vaak hebben ze aan een half woord genoeg om te begrijpen wat ik als klant verwacht. Dat is knap! Naast de goede en heldere communicatie, vind ik ook de reactiesnelheid van het team een groot pluspunt. De collega’s reageren snel en leveren binnen de gevraagde deadline. Ik beveel La Plume Media dan ook zeker aan!
Erik de Goeij
Destijds CEO bij Scarabee Aviation Group
“Wat kenmerkend is voor La Plume Media, is dat je altijd meer krijgt dan je verwacht. La Plume heeft een brede blik en zit barstensvol ideeën. Die meedenkende aard is ontzettend verfrissend. La Plume Media heeft voor Sogeti meerdere projecten opgepakt, zowel op het gebied van interne communicatie als arbeidsmarktcommunicatie. Het begon met verschillende teksten voor interne communicatie, maar al snel breidden de werkzaamheden uit. Zo heeft La Plume Media Sogeti’s functiehuis in kaart gebracht en vertaald naar een heldere tekstuele toelichtingen per functieprofiel, inclusief mogelijke doorstroommogelijkheden. Daarnaast hebben de La Plume-ers talloze vacatureteksten herschreven en het onboardingstraject voor nieuwe medewerkers geoptimaliseerd. La Plume kwam daarbij met het idee om alle onboardingonderwerpen tot vlotte video’s te verwerken, zodat iedereen dezelfde informatie zou krijgen en niet alleen de nieuwe medewerkers, maar ook de huidige groep collega’s een handig naslagwerk hadden. Die vertaling van tekst naar beeld en geluid heeft mij destijds erg verrast! Ja, La Plume Media heeft mij enorm geholpen met het verzorgen van effectieve communicatie voor Sogeti. De medewerkers gaan kritisch en met veel plezier te werk en streven altijd naar het beste resultaat. Het is dan ook niet zonder reden dat ik La Plume Media bij mijn nieuwe werkgever (Triade Vitree) opnieuw om hulp heb gevraagd. Ik weet zeker dat de projecten die we in de toekomst gaan neerzetten goed resultaat opleveren!”
Els Reinders
Destijds Communicatiemanager bij Sogeti, nu Communicatieadviseur Triade Vitree
“Na negen jaar bezig te zijn met onderwijsinnovatie was het tijd voor Stichting Schoolinfo om onze lessen te delen. We hadden hiervoor enorm krappe en onrealistische deadlines en La Plume Media heeft ons geholpen om toch binnen drie maanden het verhaal op papier te krijgen. En hoe! Een prachtig boek van meer dan 100 pagina’s. We zijn ze gigantisch dankbaar voor alle hulp en expertise!
Een paar hoogtepunten van onze samenwerking (en dus hun professionaliteit) zijn:
1. Korte lijntjes en persoonlijk contact: we hadden behoefte aan een samenwerking waarbij onze cultuur en vraag centraal stonden en iedere La Plume-collega met wie we te maken hadden, had dezelfde open en actiegerichte communicatiestijl
2. Hoge kwaliteitseisen en een realistische blik: we hadden grootse plannen en veel ambities, La Plume heeft ons enorm geholpen bij het kiezen wat er wel en niet kon terwijl een hoge kwaliteit wordt bewaakt
3. Ontzorgend en klantgericht: er is in voorbereidend werk heel goed gekeken naar wat wij als stichting wilden uitstralen en er werd heel erg flexibel en daadkrachtig met onze feedback omgegaan: als we de cover net even anders wilden, kon dat, omdat La Plume duidelijk wilde dat wij trots op en blij waren met het eindresultaat
4. Leveren, leveren, leveren: La Plume levert hoge kwaliteit, binnen de deadline en boven verwachting”
Kayleigh van Oorschot
Senior projectleider bij Stichting Schoolinfo
“In januari 2019 verhuisde Blokker naar een nieuw hoofdkantoor met een nieuw kantoorconcept: van kantoorcellen naar kantoortuin. Dat was voor de 250 hoofdkantoormedewerkers behoorlijk spannend. Om hen in deze verandering mee te nemen en op een ludieke manier het nieuwe kantoorpand te openen, klopte ik aan bij La Plume Media. Een aantal jaar eerder had ik vanaf de zijlijn gezien hoe La Plume Media de communicatie over de verhuizing van Intertoys verzorgde, en ik wist dat ik de communicatie zonder enige zorg aan hen kon overlaten. In aanloop naar de verhuizing bedacht La Plume Media creatieve uitingen om de Blokker-collega’s te informeren en enthousiasmeren. Zo bouwden we een verhuismuur waarop we de dagen tot de verhuizing aftelden en verzorgde La Plume een wekelijkse verhuisnieuwsbrief. Daarnaast sierden verschillende verhuisgadgets ons pand en maakte La Plume Media onder de slogan ‘Blokker heeft een nieuw thuis’ de Blokker-tv-commercial op ludieke wijze na met onze kantoormedewerkers. De dag van de verhuizing zelf was een groot feest waar medewerkers middels QR-games hun nieuwe kantoor ontdekten. De verhuizing had niet beter gecommuniceerd kunnen worden! La Plume Media is professioneel, heeft een persoonlijke aanpak en veel ervaring. Een aanrader!”
Saskia Baas
Facilitair manager bij Blokker
“Professioneel, grondig, snel en creatief. Dat is voor mij typisch La Plume Media. Tijdens de samenvoeging van Bart Smit en Intertoys werkte ik als Transformation Manager veel samen met La Plume-er Veerle. Zij zat als communicatie-expert in ons transformatieteam en wist als geen ander hoe we met interne communicatie de verschillende doelgroepen binnen de twee organisaties mee konden nemen in deze grote verandering. De manier waarop zij de brug sloeg tussen de organisatie en de medewerkers, én de medewerkers onderling was erg professioneel. Nadat we een duidelijke strategie bepaald hadden, werden zowel kantoormedewerkers als de operatie en winkelteams van het nieuwe Intertoys met nieuwsbrieven, personeelsbladen, evenementen en het interactieve intranet ‘Speakap’ bijgepraat over de reorganisatie. Met alle communicatie die team La Plume verzorgde, lukte het om een duidelijke richting te geven en alle neuzen dezelfde kant op te laten staan. Inmiddels werk ik als Commercieel Directeur bij Albert Heijn Vos-supermarkten, en ook hier is de samenwerking met La Plume Media voortgezet. Samen organiseerden we een Trots Op Haarlem-Campagne om Haarlemmers met kleurrijke posters en een kleurplatenwedstrijd een hart onder de riem te steken tijdens de coronacrisis. Een fijne partij om mee samen te werken!”
Renier Thoen
Destijds Transformation Manager bij Bart Smit Intertoys, nu Commercieel Directeur Albert Heijn Vos-supermarkten
“Wat ons betreft staat La Plume voor:
Laaiend enthousiast en altijd met een grote glimlach
Audiovisueel heel sterk en origineel
Professioneel met een eigentijds karakter
Liefde voor het vak
Uitermate betrokken en kundig
Multi-inzetbaar. Of het nu gaat om communicatievraagstukken of aangrijpende video’s
Eerste hulp bij een scherpe deadline, een echte La Plumer staat altijd voor je klaar!”
Floor Dijkgraaf
Directeur van DON (Diabetes Onderzoek Nederland)
“De opdrachten die ik aan La Plume Media heb uitbesteed waren zowel divers als uitdagend. Alle keren, zonder uitzondering, hebben ze op tijd en boven verwachting geleverd. La Plume Media is betrouwbaar, creatief en transparant. Afstemming verloopt vlekkeloos. Dit is een communicatiebureau dat in mijn ervaring haar gelijke niet kent.”  
Olivier Hofman
Manager Communicatie en PR bij VBDO
“Liefde op het eerste gezicht. Dat was het!
Ons hart maakte een mégasprong toen wij via De Nieuwe Gevers een melding kregen dat La Plume Media ons wilde helpen met onze állereerste donateurscampagne. La Plume Media… wow! Zo’n gaaf en professioneel bureau.
La Plume snapte direct wie wij zijn, waar onze stichting voor staat en wat wij nodig hebben. Zij hadden aan een half woord genoeg om hun geniale creatieve ideeën om te zetten in acties!
Voor onze stichting is het alles behalve vanzelfsprekend dat wij ineens zo’n batterij aan professionals tot onze beschikking hebben, maar ook daar ging La Plume hartstikke goed mee om.
Een duidelijk plan, goede deadlines, fantastische out-of-the-box ideeën, een fijne samenwerking én als klap op de vuurpijl ‘head of La Plume mission’ Veerle als aanvulling op ons bestuur. We hadden dit nóóit durven dromen. En soms moeten wij onszelf nog even knijpen of het wel echt waar is. Ja, die liefde op het eerste gezicht was volgens ons wel wederzijds ;).”
Anita van der Voort
Founder en voorzitter bij Stichting Eigen Wij
De samenwerking tussen La Plume Media en Stichting Eigen Wij is tot stand gekomen via vrijwilligersplatform De Nieuwe Gevers.
“In 2019 onthulde Hardt Hyperloop samen met belangrijke partners de allereerste werkende magnetische wissel voor de hyperloop. Cruciale technologie die wij graag met de wereld wilden delen. Om een zo groot mogelijk bereik te genereren, organiseerden we een evenement in talkshowformat, met tafelgesprekken met Minister van Infrastructuur Cora van Nieuwenhuizen, en Eurocommissaris voor Vervoer Violeta Bulc. Het programma bestond uit een afwisseling van gesprekken, presentaties en een aftelmoment naar de onthulling van de wissel. Het hele evenement werd live uitgezonden. La Plume Media zorgde voor het draaiboek, begeleidde de sprekers en presentatrice en was verantwoordelijk voor de regie. Het resultaat was een soepele, energieke uitzending, die een jaar later nog fris in het geheugen van onze partners staat. La Plume Media was vanaf de start enorm betrokken en schakelde snel. Hardt Hyperloop moet het hebben van hoogstaande, innovatieve en glasheldere presentaties waarbij ingewikkelde toekomstige innovaties begrijpelijk worden gemaakt voor een breed publiek. Met de hulp van La Plume Media zijn we daarin meer dan geslaagd!”
Jelte Altena
Projectleider bij Hardt Hyperloop
“La Plume Media heeft meerdere video’s voor Boelens de Gruyter gemaakt waarin ons vastgoed wordt getoond. Een van de video’s was voor een pitch voor een internationale investeerder. We wilden een dynamische video waarin onze gebouwen levendig en aantrekkelijk werden getoond. Sommige projecten waren nog niet afgerond, maar La Plume Media wist deze gebouwen door middel van ‘set extension’* heel realistisch weer te geven. Dat is zo fijn aan La Plume Media: ze denken altijd actief mee. Het is een hardwerkende club die bovendien een goede prijs-kwaliteitverhouding biedt. Bij La Plume Media weet ik dat ik een opdracht zonder zorgen ‘over de schutting’ kan gooien.”
Kyra Scherrenberg
Marketing en PR Manager bij Boelens de Gruyter
*Het toevoegen van niet-bestaand materiaal aan bestaand beeldmateriaal. In dit geval een toekomstig pand op beeldmateriaal van een al bestaande locatie.
“Vol enthousiasme heeft La Plume Media Cityguys.nl geholpen met het opzetten van een hoogwaardig YouTube-kanaal. Wat ik sterk vind aan La Plume Media is dat het team van alle markten thuis is. Of het nu gaat om teksten voor een medische instelling of films voor een commerciële organisatie, de collega’s draaien er hun hand niet voor om. Iedere keer dat ik het kantoor van La Plume Media in Haarlem bezoek, merk ik hoe het team professionaliteit met gezelligheid weet te combineren: ze werken keihard, maar er is altijd ruimte voor humor. Ik heb de La Plume-ers nog nooit ’nee’ horen zeggen, ze rennen altijd voor de klant. Helden.”
Jean-Paul Schaddé van Dooren
Co-Founder Cityguys.nl
“Ik heb met veel plezier met La Plume Media gewerkt en wil een testimonial achterlaten.”

    Upload een profielfoto in kleur