Arbeidsmarkt
communicatie
De juiste mensen bij jouw bedrijf
Kent jouw bedrijf een goede en sterke bedrijfscultuur? Dan zoek je natuurlijk medewerkers die daarbij passen. Zo vinden zij aansluiting bij jouw bedrijf en zetten zij zich vol energie in om de doelstellingen te verwezenlijken. Maar hoe vind je die topmedewerkers voor jouw bedrijf? De toon, beeldtaal en kanalen zijn daarbij bepalend. La Plume Media helpt je hierbij.
Employer branding
Jouw bedrijf positioneren
Vrijwel elk bedrijf heeft kernwaarden om de markt en klant te benaderen. Deze worden vaak vastgelegd in een huisstijlhandboek. Maar vreemd genoeg zijn er maar weinig bedrijven met een handboek Employer Branding. La Plume Media is hier groot voorstander van.
Employer branding in vier stappen
- Wat onderscheidt jouw bedrijf van vergelijkbare bedrijven? En, wat vind je belangrijke competenties die alle medewerkers zouden moeten delen? We brengen het samen in kaart.
- La Plume Media gaat in gesprek met enkele medewerkers. Waarom hebben zij voor jouw bedrijf gekozen? Wat vinden zij belangrijk, leuk en goed aan jou als werkgever? Laat je verrassen: vaak komen hier heel andere dingen uit naar voren dan je denkt!
- Een handboek(je) opstellen: wat onderscheidt het bedrijf als werkgever, welke toon past hierbij, en wat betekent dit voor de beeldtaal? Een heel simpel voorbeeld: als je een oer-Hollands bedrijf bent en dit is wat medewerkers waarderen, vermijd je in je taalgebruik Engelse termen, en kies je in je beeldtaal voor Nederlandse taferelen met een brede afspiegeling van de Nederlandse samenleving.
- Aan de slag: aan de hand van het handboek kunnen vacatures worden geschreven en foto’s en video’s gemaakt. Maar, je kunt ook een stap verder gaan. Misschien is een van jouw kernwaarden wel ‘moedig’ en kies je voor een heel andere manier van werven. Zo hield Hudson’s Bay bijvoorbeeld Blind Auditions: je zag elkaar niet, pitchte 1 minuut anoniem, en als het merendeel van de lampjes boven je hoofd groen was kreeg je een contract aangeboden.