Crisis
communicatie

Vraagtekens wegnemen

Je hoopt het nooit mee te maken, maar je moet er wel op voorbereid zijn: een crisis. Denk aan een groot ongeval, een brand of explosie, een bestuurlijke crisis of een storm aan negatieve publiciteit. Een ding is zeker: de kans is groot dat de crisis mensen raakt. Het is dan ook essentieel om je medewerkers tijdig op de hoogte te brengen én houden. La Plume Media helpt bij het vergaren van de informatie en richt de communicatie-flow zo in dat jouw medewerkers weten wat er gebeurt en wat er van hen wordt verwacht. Waar nodig en mogelijk vullen we de (veelal procesgerelateerde) communicatie aan met FAQ, zodat ook leidinggevenden en contactpersonen van externen (klanten, leveranciers) in staat zijn om eventuele vragen te beantwoorden.

Groot-nieuws-communicatie

De rust bewaren

Een grote verandering bij een groot bedrijf is vaak nieuwswaardig. Maar je wilt natuurlijk niet dat jouw medewerkers dat nieuws via de media vernemen. Daarom informeer je ze tijdig, tegelijkertijd, en zo volledig mogelijk. La Plume Media stelt een communicatieplan op en werkt tot in detail uit wie wanneer welke communicatie ontvangt. Daarbij zorgen we er niet alleen voor dat jouw medewerkers op de hoogte worden gehouden, maar raden we ook aan om hen gelegenheid te bieden tot het stellen van vragen. En ze in hun kracht te zetten door ze op hun beurt zo te informeren dat ook zij vragen van hún stakeholders (teamleden, klanten, leveranciers) kunnen beantwoorden.

Interne
communicatie

Interne communicatie

Neem je medewerkers mee in je bedrijfsvoering, leg uit wat er van ze wordt verwacht, verbind ze tot een sterk team en vier samen de successen.

Verander
communicatie

Verandercommunicatie

Je hebt besloten om een verandering door te voeren. Daarin moeten de medewerkers natuurlijk worden meegenomen.

Arbeidsmarkt
communicatie

Arbeidsmarktcommunicatie

Je hebt nieuwe collega’s nodig.  Arbeidsmarktcommunicatie helpt je de juiste medewerkers te vinden.

Marketing
communicatie

Marketingcommunicatie

Je imago verbeteren, relaties betrokken houden en producten beter verkopen.