Fit = veilig bij het RJC
Bij het Regional Jet Center stond afgelopen maand de veiligheidsregel ‘fit = veilig’ centraal, een campagne bedacht en georganiseerd door La Plume Media. Het RJC levert onderhoudsdiensten, met name voor Embraer-vliegtuigen en daarbij is een veilige werkomgeving erg belangrijk. Hoe je die veilige werkomgeving creëert? Onder andere door fit te zijn! Wie fit is, zit vaak beter in z’n vel. En dat loont! Want daardoor heb je niet alleen meer energie, maar ben je ook productiever, heb je een betere nachtrust, ben je stressbestendiger én ervaar je meer plezier in je werk. Daarnaast draagt een fit gevoel bij aan betere concentratie, wat zorgt voor een veiligere werkomgeving. Om de campagne bij de RJC’ers onder de aandacht te brengen, werden in de hangaar verse smoothies uitgedeeld en ontspanden de RJC’ers tijdens een stoelmassage. Ook werd er tijdens een roeichallenge geld opgehaald voor het goede doel JINC, een organisatie die strijdt voor gelijke kansen op de arbeidsmarkt voor álle kinderen. Daarnaast toonden posters snelle trainingsoefeningen, werden medewerkers actief geïnformeerd over slaap- en eetpatronen tijdens wisseldiensten en stonden de nieuwsbrieven vol leuke, relevante gezondheidsweetjes. De veiligheidsregel ‘fit = veilig’ is onderdeel van de veiligheidscampagne waarmee La Plume Media dit jaar een Internal Communications and Engagement Award won in de categorie ‘Best ongoing commitment to internal communications’.