Intertoys | Evenementen Speelgoedbeurs
Als speelgoedwinkel moet je goed op de hoogte zijn van de nieuwste speelgoed. Ook voor leveranciers is het belangrijk dat medewerkers van Intertoys weten hoe ze hun producten aan de man moeten brengen. Daarom organiseert La Plume Media voorafgaand aan het najaar een speelgoedbeurs. Per winkel worden Intertoys-verkopers uitgenodigd voor een dag vol spel, kennis en plezier, en uiteraard zijn ook de, voor Intertoys zo belangrijke, franchisenemers aanwezig. Er wordt centraal afgetrapt door de directie met de plannen voor het najaar, waarbij het Speelboek wordt onthuld, en een goededoelenactie in gang wordt gezet. Over twee etages zijn leveranciers te vinden die hun nieuwste producten tonen en er uitleg over geven. Ook zijn er verschillende presentaties van gamingleveranciers. Natuurlijk leer je niets zo goed kennen als door er zélf mee te spelen. Daar is dan ook volop gelegenheid toe in de speelhoek en gaming-hal. Tijdens een van de plenaire sessies toont Magician Niels Houtepen de kracht van fantasie en met de microfoon-bal wordt ook het stellen van vragen een leuke gelegenheid. Omdat niet alle medewerkers bij het evenement aanwezig kunnen zijn, krijgen alle leveranciers een paar minuten om hun producten te promoten in een video. Ook tijdens de dag zelf worden er opnamen gemaakt, en vertoond, die de visie van Intertoys ondersteunen. Uiteindelijk gaan alle Intertoys-medewerkers naar huis met een tas vol speelgoed, héél veel relevante spel- en speelgoedkennis en natuurlijk een goed gevulde buik. La Plume Media is verantwoordelijk voor het hele evenement. Van het zoeken naar een locatie, tot de communicatie met werknemers, franchisenemers en leveranciers, aankleding, programmaboekjes, afstemming met de locatie, audiovisuele ondersteuning, regie en de actie met het goede doel.