ABN AMRO krijgt intern klantjournaal

Bij ABN AMRO staat de klant centraal. Het bedrijf wil haar medewerkers bewustmaken van de interne klantgerelateerde projecten en zorgen en vragen van klanten inzichtelijk maken. Er is natuurlijk ook ruimte voor verbinding; collega’s kunnen complimenten inzenden en meedoen met ‘raad de plaat’ waar een ABN AMRO-commercial uit de oude doos wordt gedeeld. Het journaal duurt ongeveer 10 minuten en wordt iedere 4-6 weken uitgezonden. De reacties op het eerste journaal waren overweldigend! 

Hoe ABN AMRO op het idee kwam om een journaal te maken? Door deze nieuwsbrief! Toen ons Gall & Gall-journaal in een van de nieuwsbrieven werd uitgelicht, dachten ze bij ABN AMRO: dat is precies wat wij nodig hebben! La Plume Media en de communicatieadviseurs van ABN AMRO sloegen de handen ineen, ontwikkelden een format en werkwijze, en gingen aan de slag! Na de eerste uitzending van het journaal is er maar één conclusie: wat een ontspannen en creatieve samenwerking!

Omdat het hier om een intern klantjournaal gaat kunnen we helaas geen fragment delen.