Drie tips voor een goede webcast
Steeds meer organisaties zien de communicatieve voordelen van corporate webcasting; dé manier om direct met je doelgroep in contact te staan. Maar over de mogelijkheden en valkuilen is vaak weinig bekend. Daarom belichten we drie afwegingen die voorafgaan aan een succesvolle webcastproductie:
1. De inhoud
2. De techniek
3. De studio
Ook de studiovorm is in hoge mate bepalend voor de uitstraling van een webcastproductie. Wat de setting betreft, kun je ervoor kiezen de webcast op te nemen op een fysieke locatie – wellicht met enige betekenis voor je publiek. Maar je kunt ook gebruikmaken van groene schermen om je presentators in een hypermoderne, speciaal voor jouw organisatie ontworpen, virtuele studio te plaatsen. En heb je al nagedacht over het aantal camera’s? Een enkele camera is kostenefficiënt, terwijl een groter aantal camera’s de visuele mogelijkheden vergroot.
Overweeg jij het webcastmedium in te zetten om de communicatiewensen van je organisatie vorm te geven, en kun je advies gebruiken bij de bovengenoemde afwegingen?