Een overzeese klus voor Lam Research Corporation

Afgelopen maand vloog La Plume-er Veerle naar de VS, om daar de virtuele Technology Conference van Lam Research Corporation te regisseren. Lam Research is een Amerikaans bedrijf in de halfgeleiderindustrie, dat zich bezighoudt met ontwerp, fabricage, marketing en service van halfgeleiderverwerkingsapparatuur. Jaarlijks organiseert het bedrijf een Technology Conference, waar medewerkers worden bijgepraat over technologische ontwikkelingen binnen het bedrijf. Een event waar medewerkers elkaar inspireren en van elkaar leren. Dit jaar was de conferentie voor het eerst virtueel! NEP is als hoofdaannemer van deze klus de samenwerking met MediaMonks en La Plume Media aangegaan, om de uitzending vorm te geven. Een crew van ruim tien man uit Nederland reisde af naar San Francisco, Californië, om de tweedaagse live-uitzending tot een succes te maken.

Zes maanden voorafgaand aan de overzeese reis werd het grootste deel van de voorbereidingen al getroffen. MediaMonks bouwde een virtueel platform waar bezoekers tijdens het evenement konden ‘rondlopen’ om verschillende ‘podia’ te bezoeken, zoals je tijdens een fysieke bijeenkomst ook zou doen. Tijdens het interactieve event gaven keynotesprekers en medewerkers presentaties, waarbij mensen live vragen konden stellen en vervolgens de mogelijkheid kregen om dieper in te gaan op onderwerpen in virtuele discussieruimtes. La Plume Media was in deze productie verantwoordelijk voor de volledige inhoud van het hoofdpodium, verzorgde de vormgeving van de presentaties van een aantal keynotesprekers en creëerde een creatief concept voor de openingsvideo.

Het was de eerste keer dat Lam Research de Technology Conference online organiseerde. Het bedrijf was superenthousiast over het eindresultaat.

Lubab Sheet-Davis, VP at Lam Research Corporation:

“We worked with Veerle and La Plume Media on our first ever virtual engineering and tech conference. Lam Research is a $12B semiconductor equipment maker and our engineering conference is the premier event for our technical community. So, this was not a standard virtual experience, we teamed with NEP and MediaMonks to create something unique. It was honestly far more complex than we realized; a 48 hour event, produced over two days with a mix of live in studio sessions, live and pre-recorded executive keynotes, pre-recorded technical sessions and live engagement opportunities. Veerle was central to helping the team navigate through both before and during the event. She immediately became a member of our core team, fully engaged, offering great recommendations on segments that the employees would enjoy, taking full ownership of the run of show and helping to script. She was grace under pressure, built tremendous confidence and trust with her attention to detail and was overall a delight to work with. We had a fantastic outcome. She has our highest recommendation!”